Gå vidare till innehåll

Följ oss!

Gratis frakt i Sverige

Kundservice

Vanliga frågor

Beställ och ta emot

Jag har inte fått ett bekräftelsemail.

Normalt kommer du att få en bekräftelse på din beställning. Om du angav en e-postadress får du den via e-post. Om du inte angav en e-postadress får du en bekräftelse via SMS.

Ibland händer det att kunder inte fick ett bekräftelsemeddelande eftersom de angav fel e-postadress. I så fall ber vi våra kunder att kontakta oss med angivande av fullständigt namn på den person som gjorde beställningen, leveransadress och, om möjligt, beställningsnumret. Sedan gör vi vad som är nödvändigt för att spåra din beställning och korrigera dina uppgifter.

Kan jag ändå ändra eller justera ordningen?

Nej, som regel kan beställningar inte längre justeras. Detta för att skydda din personliga information.

Kan jag avbryta min beställning?

Endast beställningar som ännu inte har behandlats och skickats kan fortfarande annulleras. Men perioden för att göra detta är mycket kort. Ibland överförs redan beställningar till postorderföretaget inom en timme.

Vilka är de vägledande leveranstiderna?

Våra leveranstider är endast vägledande och därför inte bindande. Våra produkter levereras från våra lager i Nederländerna. Ta därför hänsyn till en vägledande leveranstid på 2 - 5 dagar.

Beställningen har inte mottagits efter vägledande leveranstid

Det är naturligtvis möjligt att en beställning är något försenad. Har du inte fått din beställning 7 dagar efter det maximala förväntade leveransdatumet? Kontakta oss via info@valante.se.

Om du skulle få en begäran om information från posttjänsterna måste du meddela oss omedelbart.

Justera appar och band

Ladda ner ansökan

Se alltid till att ladda ner rätt applikation för din smartklocka! Nedan följer listan över applikationer efter modell.

Valante Smartklocka MK08

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.crrepa.band.dafit&hl

https://apps.apple.com/nl/app/da-fit/id1316004998

Valante Smartklocka Q8

https://apps.apple.com/nl/app/h-band/id1147074917

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.veepoo.hband&hl

Valante Smartklocka T6

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.manridy.iband_new

https://apps.apple.com/us/app/iband/id1234121139

Valante Smartklocka NY12

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zjw.wearhealth&hl=nl&gl=US

https://apps.apple.com/us/app/wearhealth/id1265052549

Valante Smartklocka P20

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.crrepa.band.dafit&hl

https://apps.apple.com/nl/app/da-fit/id1316004998

Valante Smartklocka MK20

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.yc.gloryfit&hl=nl&gl=US

https://apps.apple.com/us/app/gloryfit/id1237479843

Valante Smartklocka M4

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zjw.ffit

https://apps.apple.com/us/app/f-fit/id1466929052

Justera metallremmen

Manual för justering av metallremmar:

Du kan enkelt justera remens längd med en skruvmejsel eller stift, du behöver inte ha det gjort i butiken! Nedan kan du se hur du justerar längden på klockarmbandet.

Nickelallergi

Rostfritt stål används vid tillverkningen av klockan. Vi rekommenderar personer med känslig hud att inte bära klockan för hårt mot huden och att inte bära den 24 timmar om dygnet. Nickel finns i många redskap av rostfritt stål. Dessutom används nickel i mynt, blixtlås och knappar och mycket mer. Det finns människor i vilka nickel orsakar en allergisk reaktion i form av eksem.

Returer och återbetalningar.

Vad måste jag göra för att återvända?

En produkt kan endast returneras efter kort test inom 14 dagar från mottagandet.

För att vara berättigad till återbetalning måste returförsändelser registreras i förväg via info@valante.se. Använd e-postadressen som du använde för att beställa och ange alltid beställningsnumret. Vid den tiden kommer du att få ett returformulär som anger returvillkoren och rätt returadress. Returer som inte anmälts eller skickats till fel adress återbetalas inte. Du måste returnera sändningen till oss så snart som möjligt efter registreringen och senast 14 dagar efter registreringen.

Vår returadress är:

valante.se
Ir. Hanlostraat 15
7547 RD Enschede
Nederländerna

Kostnader och risk för returfrakt.

I enlighet med våra returvillkor är kostnaderna för returförsändelsen alltid för konsumenten.

Returkostnaderna ligger mellan 80 och 85 SEK beroende på vilken metod du använder för att skicka paketet.

Från återbetalning kommer att göras så snart som möjligt, och inom rimlig tid, efter mottagandet av varorna. När allt kommer omkring måste en kvalitetskontroll först genomföras för att avgöra om alla returvillkor har uppfyllts.

Jag får alltid full återbetalning?

Vi förbehåller oss rätten att inte återbetala eller endast delvis återbetala inköpspriset om det har uppstått ett värdeförlust hänförligt till konsumentanvändning som överstiger kortsiktiga tester. 

Hur görs återbetalningen?

Återbetalningen görs på samma sätt som du valde att betala. Återbetalningstiden kan ta flera arbetsdagar beroende på betalningsleverantör.

Defekt klocka och garanti

Min klocka har en defekt, hur löser jag det här?

Om en defekt uppstår i produkten trots våra höga kvalitetskrav kan vi hjälpa dig vidare om du informerar oss om detta. Skicka en kopia av bekräftelsen på din beställning tillsammans med några bilder och en beskrivning av felet till vår e-postadress info@valante.se Med denna information kan vi inleda förfarandet, varigenom vi håller dig informerad om transaktionens status.

Avvikande mätningar och värden

Observera att smartklocktor och fitnessspårare inte är medicinska eller vetenskapliga instrument. Valante ansvarar därför inte för några avvikelser i klockornas mått. De uppmätta värdena är rent vägledande och är inte avsedda för vetenskapliga eller medicinska ändamål.

Garanti

Vi bryr oss om våra produkter och logiskt gör vårt bästa för att leverera dem till dig i toppskick. Ändå händer det ibland att en order bryts under transporten eller att något annat händer som gör att du kan göra anspråk på garantin. Ur juridisk synvinkel är du skyldig att rapportera detta till oss så snart som möjligt efter upptäckten av felet. Om defekten ligger inom garantin ordnar vi reparation eller utbyte gratis. Vi erbjuder ett års garanti på våra produkter. Efter sex månader vilar bevisbördan för tillverkningsfel hos konsumenten.

Tvister och klagomål

Har du ett klagomål? Naturligtvis försöker vi alltid undvika det. Om du ändå har ett klagomål ber vi dig att kontakta oss på info@valante.se och ange ditt beställningsnummer tydligt. Vi gör vårt yttersta för att hantera alla möjliga klagomål inom en rimlig tidsperiod. Tänk på att klagomål kan ta 7 till 14 arbetsdagar att behandla. Vi strävar emellertid alltid efter en ömsesidigt tillfredsställande lösning så långt det är möjligt.

Telefon kundsupport

Vi har för närvarande inte telefonkundtjänst av det enkla skälet att detta är en hög administrativ kostnad. Telefonkundtjänst innebär olika telefonlinjer, rekrytering av ytterligare personal och kontorskostnader. Det är just genom att spara på dessa kostnader som vi kan erbjuda våra kunder sådana konkurrenskraftiga priser. I speciella, enskilda fall, till exempel när allvarliga komplikationer skulle uppstå, kan du naturligtvis kontakta oss per telefon.

SSL-certifierad webbshop

Garanterad säker och säker utcheckning

Gratis frakt

Gratis frakt i Sverige

24/7 kundtjänst

Vår kundtjänst är tillgänglig dygnet runt.

Hög kundnöjdhet

Mer än 40 000 nöjda kunder.