Gå vidare till innehåll

Följ oss!

Gratis frakt i Sverige

Kundservice

Garanti och retur

Om du av någon anledning inte är nöjd med den beställning du har fått, vänligen kontakta oss.På Valante strävar vi efter 100% kundnöjdhet. Kontakta oss på om du har några problem med beställningen info@valante.se eller via kontaktformuläret nedan.

Nedan hittar du vår returpolicy:

  1. VAD ÄR RETURTIDEN?

Du kan returnera en produkt till oss inom 14 dagar efter mottagandet. Du får bara testa produkten kort, inte längre än vad som är absolut nödvändigt för dess bedömning. Undvik värdeförlust som skulle hindra oss från att sälja smartklockan igen.

  1. HUR LÅNG TAR ÅTERBETALNINGEN?

Betalning kommer att ske med den ursprungliga betalningsmetoden, efter att vi har mottagit produkterna, undersökt och fastställt att det inte finns någon försämring av användningen av produkten som överstiger den korta testning som krävs för bedömningen. När det uppstår värdeförlust på grund av användning som överstiger den kortvariga testningen som är nödvändig för bedömningen av smartwatchen, kan Valante besluta att returnera paketet eller att endast utfärda en partiell återbetalning. Avskrivningen som orsakas av kundens handlingar sker då på konsumentens bekostnad.

  1. VEM BÄRER RETURKOSTNADERNA?

Vem som bär returkostnaderna beror på i vilket skick paketet returneras:

  • Lådans plasttätning har inte brutits eller avlägsnats: vi kommer att bära returkostnaderna. Begär en gratis returetikett från oss via info@valante.se eller kontaktformuläret nedan.
  • Lådans plasttätning är trasig och / eller lådan har öppnats: Returkostnaderna är alltid för kunden. Registrera returen via info@valante.se eller via kontaktformuläret och begär ett returformulär från oss.

Eftersom vi inte ansvarar för förlorade returer rekommenderar vi att du skickar din retur med ett spårningsalternativ. Risken för returförsändelsen vilar på kunden.

Returkostnaderna ligger mellan 80 och 85 SEK beroende på vilken metod du använder för att skicka paketet.

  1. VAD SKA JAG GÖRA FÖR ATT ÅTERVÄNDA?

Returförsändelser måste alltid meddelas oss i förväg via info@valante.se eller via kontaktformuläret. När allt kommer omkring måste vi kunna kontrollera viktig kundinformation, liksom smartklockans nuvarande tillstånd.

Använd obligatoriskt returformuläret med följande information:

  • efternamn och förnamn
  • Adress
  • Ordernummer
  • Orderdatum
  • Kvittots datum

Om du bestämmer dig för att returnera varan, måste produkten returneras till Valante med alla tillbehör som medföljer och, om det är rimligt möjligt, i sitt ursprungliga skick och förpackning. Välj alltid en returförsändelse med spårning.

  1. VEM BÖR JAG KONTAKTA?

Du måste registrera returen hos oss via e-post på info@valante.se eller via kontaktformuläret nedan. Valante-teamet arbetar sju dagar i veckan, 24 timmar om dygnet. Vi garanterar alltid ett svar inom 24 timmar och hjälper gärna till!

  1. MIN BESTÄLLNING KOMMADE SKADAD, VAD SKA JAG GÖRA?

I undantagsfall kan det hända att ett paket eller en smartwatch levereras skadad. Detta beror vanligtvis på felaktig hantering i lagret eller under transport. I så fall måste du skriva till oss så snart som möjligt efter leverans via info@valante.se och ge oss ett foto av det skadade objektet. Med den informationen kommer vi omedelbart att arbeta för att hitta en lämplig lösning!

SSL-certifierad webbshop

Garanterad säker och säker utcheckning

Gratis frakt

Gratis frakt i Sverige

24/7 kundtjänst

Vår kundtjänst är tillgänglig dygnet runt.

Hög kundnöjdhet

Mer än 40 000 nöjda kunder.